Maailma on tehty meitä varten



"Maailma on minun, maailma on sinun

Maailma on tehty meitä varten
Jokainen tänne jonkun jäljen jättää"

Viime viikko on mennyt kiireessä. Tosin kiireenhän jokainen meistä itse elämäänsä luo. Pitäisi oppia taas ottamaan hieman rennommin ja keskittyä hetkeen. 

Mutta kiire voi olla myös mukavaa kiirettä. Minun viime viikon kiireeni on ollut todella mukavaa kiirettä. Ajelin viikko sitten keskiviikkona Jyväskylään. Siellä lauantaina juhlittiin rakkaiden ystävien häitä. Ja pakko sanoa, että oli kenties vuosisadan parhaat bileet ! Olin ja olen edelleen niin onnellinen ja täynnä rakkautta tuon päivän ansiosta. Hieman ehkä kaipasin omaa rakastani jakamaan tuota päivää rinnalleni, mutta onneksi oli ystäviä joiden kanssa juhlia ja nauttia ja jakaa asioita. Ajoittain tuntuu siltä, että olen kenties maailman onnekkain ihminen kun saan jakaa elämäni niin uskomattomien ystävien kanssa. En tiedä, mitä olen tehnyt ansaitakseni näitä ihmisiä elämääni, mutta osaan olla siitä onnellinen. 

Tänään palailin sitten töihin viiden vapaan jälkeen. Saatiin nauttia rauhallisesta illasta ja siinä lomassa leipaisin rahkapiirakkaa kaappiin unohtuneista maitorahkoista. Namnam. Lopulta syötiin liikaa ja sitten oli paha olla. Mutta minkäs sille mahtaa, kun hyvää on.

Rahkapiirakka


4 lasia jauhoja
2 lasia sokeria
2 tl ruokasoodaa
2 tl leivinjauhetta
2 rkl vaniljasokeria
250 g sulatettua voita

Sekoita aineet keskenään murumaiseksi taikinaksi. Ota taikinasta hieman alle puolet sivuun, mikä tulee lopulta piirakan pinnalle. Lisää pohjaosaan:

1 lasi ruokakermaa
1 muna

Tämä taikina levitä pellille. 

Sitten rahkatäyte:

2 prk maitorahkaa
1 lasi sokeria
3 kananmunaa
1 rkl vaniljasokeria
1 sitruunan mehu

Kaada pohjan päälle rahkaseos ja murenna loput taikinasta pinnalle. Paista piirakkaa 200 asteessa noin 30-40 minuuttia.



Ei kommentteja

Kiitos kun kommentoit! You just made my day a bit better.