Työn iloa

Minä pidän työstäni ihan valtavan paljon. Olen ollut onnekas, kun olen löytänyt nykyisen työpaikkani ja onnistunut vakuuttamaan ilmeisesti myös esimieheni siitä, että minut kannattaa palkata. Toki jokaisella on päiviä, jolloin työ ketuttaa ja ärsyttää, mutta minulla nuo päivät ovat pysyneet aika minimissä - en kiellä etteikö niitä joskus olisi. 

Miksi pidän työstäni?

Pidän työssäni siitä, että jokainen päivä on erilainen, mutta kuitenkin jollain tapaa samanlainen. Pidän siitä, että tavallaan työssäni eletään yhteistä arkea eräänlaisena perheenä. Pidän valtavasti meidän työryhmästä, joka toimii yhteen hiileen ja on kokonaisuudessaan lämmin. Pidän meidän asiakkaista, jotka tuovat jokainen oman persoonansa kautta iloa elämäämme - toki myös välillä ajavat raivon partaalle, mutta kukapa ei. Pidän siitä, että saan työssäni olla oma itseni ja tuoda esille omia vahvuuksiani. Pidän siitä, että saan olla myös heikko ja silloin saan työhöni tukea. 

Olen saanut töiden kautta paljon uusia kokemuksia. Olen löytänyt ystäviä, joista olen erityisen kiitollinen. Olen oppinut alan ammattilaisilta ja saanut olla noviisi. Olen toisaalta saanut tuoda esille opiskelemaani ja jollain tapaa uudistaa vanhoja käytänteitä. Minun ääneni on työssäni yhtä tärkeä kuin muidenkin - olen saanut olla osa toimivaa työryhmää. 

Viime aikoina en ole juurikaan töissä ollut ja se myös harmittaa, koska tosiaan pidän työstäni. On ollut raskasta hyväksyä oma vajaavuus ja alistua siihen, että ei yksinkertaisesti jaksa. Ensi viikolla ajattelin uhallanikin kokeilla töihin paluuta - voi olla, että se jää parin päivän kokeiluksi, mutta parempi katsoa kuin katua. 








Tänään käytiin seikkailemassa voimauttavan valokuvan merkeissä pitkin pääkaupunkiseutua. Nämä otokset ovat metsäretkeltä Espoon Myllyjärveltä - kesäisempiä otoksia viime kesältä löytyy täältä. Kauniita maisemia nähtiin ja kauniita kuvia saatiin - voimautuneempana ja kiitollisena kaikesta kauneudesta palattiin kotiin.

--

Huomenna olisi ajatuksena jalkautua koko pienen perheen voimin nauttimaan auringosta ja ajella Aulangon ulkoilualueelle Hämeenlinnaan. Sormet ja varpaat ristiin, että tämä mamma on huomenna liikuntakykyinen!

Mitä kivoja ulkoilualueita tiedätte täältä eteläisestä Suomesta? Vinkkejä otetaan vastaan mielellään! 

4 kommenttia

  1. Milloinkas lapset on odotettu syntyväksi? Kovasti kiinnostaisi kuulla raskauden etenemis-uutisia tarkemminkin, näin niinkuin kaksosten odottamisen näkökulmasta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heinäkuun lopulla pitäisi näiden tyyppien nähdä päivänvalo :) Tosin villi veikkaus on, että jo hyvinkin aiemmin he tulevat. Kesäkuun loppu olis hyvä minun mielestä ;)

      Täytyykin kirjoitella jotain tästä "prosessista" :) En ole ajatellut, että se ketään kiinnostaisi, mutta miksipä ei :D

      Poista
  2. Töitä kyllä kerkeät tekemään äitiysloman jälkeenkin, nyt on keskityttävä oman itsesi jaksamiseen ja pienten hyvinvointiin :) Se että tarvitset breikkiä töistä ei ole vajaavuutta, älä siis turhaa pode huonoa omaatuntoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Tuota on moni yrittänyt tuputtaa päähäni, mutta silti tunnen huonoa omaatuntoa tästä kotona makaamisesta. Varmasti vetäisin itseäni äärirajoille, jos kroppa ei pistäisi niin kovin vastaan - joku elimistön oma jarru painaa :)

      Poista

Kiitos kun kommentoit! You just made my day a bit better.