Juulian suklaacookiet

Minimiehen syntymän jälkeen minun on taas pitänyt rajoittaa leipomisiani. Kun on vaan kotona ja vauva on hyväuninen, niin aikaa keittiössä puuhailuun on vähän liikaa. Olen onneksi oppinut tekemään puolikkaita annoksia, niin ei ole ihan niin paljon tuhottavaa. Erilaiset cookiet on minun herkkuani ja ne säilyvät mukavasti, joten niitä tulee tehtyä suht usein. Sain ohjeen näihin herkullisiin kekseihin ystävältäni Juulialta ja olen tehnyt näitä hurjan monta kertaa. Päätyipä näitä myös joululahjoiksi. Keksit sulaa suussa, kun ne vaan muistaa paistaessa jättää sopivan pehmeiksi.



Juulian suklaacookiet
noin 25 kpl

2 dl sokeria
2 dl fariinisokeria
250g pehmeää voita
2 kananmunaa
2,5 tl vaniljasokeria

5 dl vehnäjauhoja
2,5 dl kaurahiutaleita
1,5 dl kookoshiutaleita
1 tl ruokasoodaa

100 g tummaa suklaata
100g maitosuklaata
100 g valkosuklaata

Vaahdota voi ja sokerit kulhossa. Lisää joukkoon kananmunat yksitellen. Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää sokerivaahtoon kevyesti vatkaten. Rouhi suklaat ja sekoita taikinan joukkoon. 

Tee taikinasta palloja pellille ja paista 180 asteessa noin 13-15 minuuttia - älä paista liian kauaa, keksit ovat uunista otettaessa pehmeitä ja jähmettyvät jäähtyessään. 


--

Seuraathan jo Facebookissa ja Instagramissa

Tsekkaa myös Perhekuplan Facebook 

2 kommenttia

  1. Hei, olen pitkäaikainen lukija ja en aiemmin ole kommentoinut �� Ihana blogi ja ollut ihana seurata vauva-arkea instagramin puolella. Meille myös on syntymässä toinen vauva ensi kuussa. Haluaisin esittää blogi kirjoitus toiveen �� olisi mukava kuulla sinun parhaimmat taloudenhallinta niksisi, sellaista yleishyödyllistä, ei koko budjetin paljastamista. Mukavaa kevään odotusta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kun kommentoit! Ja onnea odotuksen loppumetreille <3 Mun täytyy miettiä talousjuttuja! Kiitos vinkistä. Pakko kyllä nyt heti alkuunsa myöntää, että olen aika leväperäinen talouden suhteen ja nyt on ollut pakko skarpata - ehkä siis keksisin jotain :D

      Poista

Kiitos kun kommentoit! You just made my day a bit better.