Masterchef Helsinki

Istuskelin päivällä tovin TE-toimiston aulassa ja odottelin miestäni haastattelusta - tähän väliin kiitokset Pasilan TE-toimistolle tehokkaasta ja hyvästä palvelusta! Minulle helpottavaa, kun asiat etenee. - Mutta niin. Minulla oli siinä aikaa pohtia kaikenlaista. Päädyin lopulta pohtimaan lähinnä sitä, mitä tänään syötäisiin? 

Ruoka on minun elämässäni melkoisen iso elementti. Sen näkee toki myös vyötäröltä, mutta se ei minua kovin vaivaa. On liian ihanaa leipoa ja kokkailla, että turhaan jaksaisin vaa'an lukemia seurailla. Niin kauan kun on hyvä olla, eikö vaan? Taas lähdin sivuraiteille. Palataan ruokaan. Meillä on keittiössä meno muuttunut aika paljon viimeisen kahden viikon aikana. Alkuun minua kauhistutti. Olen melkoinen yksinvaltias tuolla keittiössäni ollut tähän asti (olen kyllä edelleenkin), mutta nyt joudun jakamaan sen toisen ihmisen kanssa. Jonkun jota en voi komentaa sieltä aina poiskaan. Hyvin sujuu vielä toistaiseksi - ainakin olen saanut tuon leivonta puolen pitää omanani vielä. Tosin kovasti tuo mieheni yrittää saada minulta leivontaoppitunteja, en vain vielä ole siihen valmis itse. Opetellaan ensin joitain perusasioita (kuten noiden pesukoneiden käyttö), sitten voin harkita leivontaoppitunteja.

Tässä suomalaisessa ylitarjonnassa huomaan, että miehelläni on välillä hankaluuksia. Enkä ihmettele, on niitä itsellänikin - miten sitä pitäisi osata valita, kun pastaa on 15 sorttia ja riisiäkin 10 erilaista. Minulta löytyy kotoa 6 erilaista sokeria ja totesin tänään, että täytyy ostaa vielä yhtä sorttia. Onko siis ihmekään, että menee hieman pää sekaisin? 


Onneksi löytyy tuttujakin makuja. Mieheni on ehtinyt kokkailla jo Domodaa ja taitaa tällä viikolla vielä kokkailla Yassaakin. Sardiineja (yäk!) löytyy kaapista ja naudanlihasäilykettä on hypistelty kaupassa. Sardiinit saattaa minua ällöttää, mutta toinen on onnellinen. Ehkä tutustutan hänet vielä Janssonin kiusaukseenkin. 

--

"Is this plastic or what?"

Ensikosketus nakkiin. Atrian herkkubroilerinakki ei tehnyt lähtemätöntä vaikutusta - onneksi se olikin koiralle.

--

Kaupassa:

"Can we have those fruits from yesterday?"

"Which ones?"

"The little green ones.."

Viinirypäleet - rakkautta ensimaistamisella.

--

"Can we buy luumu?"

Suurinta herkkua.

-- 

"The fish bones are really small.. How annoying."

Järvikala vs. meren elävät. Maku oli kuulemma kuitenkin hyvä.

--

Puoliväkisin raahasin mieheni eräänä päivänä nepalilaiseen ravintolaan. Ei olisi millään suostunut - eihän hän ole nepalilainen, miksi hän sitä söisi. Pari päivää myöhemmin mietin mitä tehtäisiin ruoaksi, mieheni ehdottaa varovaisesti jotain nepalilaista. Voitettuja ennakkoasenteita!

--

Meillä raikaa harva se päivä Australian Mastercheffin alkutunnari. Minä olen pahanlaatuisesti koukussa nimittäin. Onneksi myös mieheni jaksaa katsella jonkun jakson kanssani, meidän pienessä luolassa kun ei oikein pääse karkuun - muuta kuin lähtemällä ulos. 

--

Mutta mitä tänään siis syötiin? Päädyttiin kävelemään Pasilasta Helsinkiin saakka ja syötiin esimerkiksi ensimmäiset pehmikset ulkona. Lopulta päädyttiin ravintolaan, joka oli hieman pettymys, mutta vatsa tuli täyteen. Kotona minä päätin pyöräyttää pekaanipähkinäpiirakan, mikä tuolla odottaa syöjiään. Uunista tuoksua levittää vielä feta-munakoisopiirakka, minkä valmistumista odotan melkoisella innolla.

Mitä teillä syötiin tänään? 

7 kommenttia

  1. Meillä syödään tänään B:n eilen tekemää kasvistomaattikastiketta, johon laitettiin paljon öljyä (kauhistelin määrää ääneen ja toistamiseenkin) ja paljon mausteita. Eilen sitä syötiin riisin kanssa, tänään pastan.

    :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa kuulostaa tutulta, tuo öljynmäärä ja sen kauhistelu :) Mutta muuten kuulostaa vallan loistavalta ruoalta. Eikö ole ihanaa, kun miehetkin kokkaa..

      Poista
  2. Me ollaan syöty benechiniä.. Ja lisäksi leivoin suklaa-cookieita. T. Anna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oooo kuulostaa namilta. Kuulin jehua, että F olisi tulossa meillekin kokkaamaan Benechiniä? Tuletko sinäkin :)

      Poista
  3. Saispa Chicken Yassaa :) Ootko jakanut sen ohjetta vielä täällä blogissa? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yassa on kyllä ihan parhautta :) Olen minä sen ohjeen täällä jakanut joskus, mutta se ei ehkä ollut ihan parhaita ohjeitani :D Joku päivä vielä teen parempaa ja kerron sitten miten meni.

      Poista
    2. http://jklhkibjl.blogspot.fi/2013/11/vapaa-ajan-ongelmia.html Tuolta löytyy se ohje, minkä olen aiemmin jakanut :)

      Poista

Kiitos kun kommentoit! You just made my day a bit better.