OLEN MINÄ ONNELLINEN

On tuota onnea minulla.
Syli on täynnä sinua,

kädet ovat työtä täynnä,
maailma täynnä ystäviä.


Onni on ystävän näköinen;
ruska silmissä kytevi,
pienet siivet kantapäissä,
tanssi varpaiden nenässä.

Onni on aikainen aamu,
kun se tuo sinut minulle,
onni on hiipuva ilta,
kahden kun istumme tuvassa,
vieraita odottelemme,
tai ne jo saatoimme salolle.

Olen minä onnellinen,
vaikka varjoa rakastan,
hämärää puheille kutsun,
en minä päiviä pakene,
en niitä uniksi loihdi.

Onnea jokainen päivä
vaikka tuskaa puolillansa;
onnea kaikki eletty,
vaikka se polttaisi tulena.

En minä onnea hakenut,
onni saapui etsimättä,
elämän suuressa puvussa,
kirjavissa kankahissa;
työn se tarjosi minulle.

Paljon on onnea polulla,
kummat mutkat kiertävällä;
onni työssä, onni meissä,
yhteisessä aatteessamme.


(Matti Rossi, Laulu tummana tulevi, 1976)


5 kommenttia

  1. Tuhat kiloa onnea, ihanaa!
    Ja terveiset täältä monsuunisateiden keskeltä. :)

    VastaaPoista
  2. Ihana teksti! Onko tätä levytetty? Olen niin iloinen ilostasi. Mukana kuljetaan, jokaisessa navigoinnin vaiheessa. ;) SL

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö olekin ihana! :) En tiedä onko tätä levytetty, en ainakaan ole törmännyt.. Ja ihana olet rinnallakulkijana <3

      Poista

Kiitos kun kommentoit! You just made my day a bit better.